Ny på Paletten

Varmt välkommen till Förskolan Paletten! Vi är väldigt glada över att ni har valt just vår förskola. Vi  hoppas verkligen att ni ska trivas hos oss.

Inskolning och information

Efter att ni har tackat ja till en plats på vår förskola skickar vi hem ett informationsmaterial till er. Ni får information om inskolningstider, vem som blir er ansvarspedagog, hålltider på förskolan, vad ert barn behöver ha med sig m.m.

En av pedagogerna kommer att vara ansvarig för ert barns inskolning på förskolan. Den ansvariga pedagogen guidar er genom inskolningen och ger tips och råd för att inskolningen ska bli så positiv som möjligt.

Det kommer vara många nya intryck för ert barn under den första tiden på förskolan så de två första veckorna är det inskolningstider, dvs kortare dagar, som gäller. Vi vill skapa en positiv start för ert barn.

Ni är alltid välkomna att höra av er till oss med era frågar och funderingar.

Läs gärna 10 praktiska saker som alla Paletten-föräldrar ska veta.

info@forskolanpaletten.com  0735-289173