Sök plats

Tycker ni att vår förskola låter intressant? Då är ni välkomna att söka förskoleplats hos oss eller besöka oss!

Vill ni veta mer?

Vill ni veta mer innan ni söker plats? Ni får gärna boka en tid för att hälsa på. Då ger vi er en rundtur i våra lokaler och ni får en möjlighet att få en bättre bild av vår verksamhet, pedagogerna och hur vi arbetar. Ring och boka en tid på 0735-289173

Du kan också läsa mer om Paletten på sidan Om vår förskola.

Ställ er i kö

Boras.se ansöker ni om plats.

Vad händer efter ansökan?

När vi får er ansökan ställs ni i vår kö. Inom några veckor får ni besked angående om vi kan erbjuda plats. Om det inte finns plats får ni istället frågan om ni vill stå kvar i kön.

Vi följer läroplanen, skollagen och kommunens regler

Vår förskola är ett personalkooperativ, men vi följer samma regler som Borås Stad när det gäller avgift för förskoleplats, schemahantering och allmänna rekommendationer. Precis som för kommunala förskolor utgår all verksamhet från Läroplan för förskolan, Skolverkets riktlinjer och skollagen samt Barnkonventionen.

info@forskolanpaletten.com   0735-289173